Resurrecció

En l'últim post del nostre vell amic Marçal es llegia:
Alguns tenim un final, i, per molt que intentem oposar-nos-hi, acabem desapareixent. Això és el que li ha succeït al Pinyol. Internautes, el Pinyol ha mort.
Les causes de la mort es poden trobar en un aïllament social que l'ha dut a una situació similar a Baudelaire, i tots els poetes maleïts. Les drogues, l'alcohol -sempre he trobat curiós que aquests dos elements es separin-, la mala vida, l'han orientat, inequívocament, a la mort. Em sap greu que no li podreu dur flors, ja que l'hem incinerat. Si algú disposa d'una platja privada, podem negociar tirar-hi les cendres a bon preu. Moltes gràcies a tots!!! Funerària Oliveres i altres productes de la terra.
Nosaltres, molt de temps després de la seva mort, pretenem recuperar l'essència dels Pinyols, amb aquesta humilitat que tant caracteritzava l'autor de l'estimat espai mort.

dijous, 28 de juny del 2007

Retrobament

Ja fa temps que dic que, de tots els cursos acadèmics que al llarg de la història he cursat, si m'haig de quedar amb un, em quedo amb 4t d'ESO. Aquell curs em va canviar de dalt a baix, en tots els sentits. De fet, no em costaria afirmar que, de moment, ha estat de les temporades més dolces de la meva vida.
L'altre dia vaig anar a fer unes gestions al meu antic centre de secundària, i em vaig retrobar amb alguns dels protagonistes d'aquest curs. Vaig donar-los les gràcies de poder, a la Universitat, viure de rendes, com a conseqüència de la potent formació que ells –no només a 4t– em van donar.
Però 4t fou molt important, sobretot, per dues grans figures: el professor de llengua catalana i la professora de matemàtiques. El primer, que encara el segueixo en allò que fa, em va mostrar que la literatura era, sobretot, interessant; i que, si no es complia aquest requisit, era millor deixar de llegir el document en qüestió. Com es pot intuir, en gran part, per culpa d'ell ara curso filologia.

Com deia, l'altra figura va ser, sens dubte, la professora de matemàtiques. Era una jove professora molt activa, implicada en diversos moviments socials, vestia amb tot de coloraines, acostumava a somriure per tot arreu, i sempre tendia a quedar-se de bibliotecària a les hores pati, tot menjant unes mandarines. Va aconseguir el que gairebé ningú havia aconseguit mai en mi: fer-me entendre que les matemàtiques no era quelcom abstracte ni aliè a la realitat, sinó una cosa ben relacionada amb el dia a dia. Però ella, aquella jove professora de quart d'ESO, no només em va ensenyar això. Avui he vist què no recordava de les seves classes, i no eren, precisament, les arrels quadrades, o les derivades. Aquella vital i enèrgica matemàtica em va ensenyar que no cal l'infinit per ser feliç, que no és necessari un sou de catedràtic per complir aquest objectiu en la vida, que amb ben poca cosa, una mica d'humilitat i molt d'amor (de "", a l'estil platonià), n'hi ha prou per sentir-se realitzat; que, per tant, el nostre món consumista no té cap mena de sentit.

Avui he estat parlant –tot prenent unes cerveses i menjant alguna cosa– amb algú que feia ben bé 3 anys que no veia, o, com a mínim, amb qui no parlava. Massa temps, suficient per oblidar el coneixement transmès. Avui he pogut recordar la senzilla lliçó de 4t d'ESO. Espero que ja no necessiti revalidar-la de nou. Gràcies, noia de les mandarines.


El mestre pinyol

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Realment els que vam voler aprofitar-lo vam gaudir molt, és tot un mestre!

Anònim ha dit...

La L*dia de les mandarines jaja, no va ser pas professora meva, però jo del professor de matemàtiques de 4t d'ESO també en guardo un gran record, tot i el seu aparent caos.

Realment, vist des d'avui, va ser una pena no poder disfrutar amb les classes del senyor V. Tot i això, 2 anys van donar per molt.

El públic reclama un blog del mestre! xD

Anònim ha dit...

Aix... quins records... si poguéssim tornar a l'ambient familiar de l'institut!


Per què a la universitat no hi ha professors així? I, precisament, no eren els professors de secundària prototípics... De fet, tothom ens deia que a la Universitat els professors eren d'aquell estil. La realitat és que els professors de la Universitat són com els de secundària.