Resurrecció

En l'últim post del nostre vell amic Marçal es llegia:
Alguns tenim un final, i, per molt que intentem oposar-nos-hi, acabem desapareixent. Això és el que li ha succeït al Pinyol. Internautes, el Pinyol ha mort.
Les causes de la mort es poden trobar en un aïllament social que l'ha dut a una situació similar a Baudelaire, i tots els poetes maleïts. Les drogues, l'alcohol -sempre he trobat curiós que aquests dos elements es separin-, la mala vida, l'han orientat, inequívocament, a la mort. Em sap greu que no li podreu dur flors, ja que l'hem incinerat. Si algú disposa d'una platja privada, podem negociar tirar-hi les cendres a bon preu. Moltes gràcies a tots!!! Funerària Oliveres i altres productes de la terra.
Nosaltres, molt de temps després de la seva mort, pretenem recuperar l'essència dels Pinyols, amb aquesta humilitat que tant caracteritzava l'autor de l'estimat espai mort.

divendres, 19 d’octubre del 2007

RACC: torna-me-la a mamar

Notícia d'avui a El Periódico



Els enginyers proposen una prova pilot del 'pla 80 km/h'

Diversos experts consideren la mesura "molt necessària" per a la salut
 Una motocicleta avança per l'autovia de Castelldefels a 80 quilòmetres per hora, dimarts passat. Foto:  FERRAN NADEU
Una motocicleta avança per l'autovia de Castelldefels a 80 quilòmetres per hora, dimarts passat. Foto: FERRAN NADEU
XABIER BARRENA
BARCELONA

Després del debat polític, la limitació de velocitat a 80 quilòmetres per hora en les vies ràpides de l'àrea metropolitana de Barcelona ha baixat a l'arena dels tècnics. El Col.legi d'Enginyers Industrials de Catalunya va proposar ahir portar a terme una prova pilot del pla en un "corredor de l'àrea metropolitana" escollit per "un grup mixt d'experts". D'altra banda, diversos científics independents van coincidir a assenyalar a aquest diari que la mesura aprovada pel Govern --l'única a Espanya d'aquesta mena, malgrat les constants amonestacions provinents de Brussel.les perquè es limitin les emissions-- és "molt necessària".
Els enginyers, com ja va fer el RACC, parteixen de la premissa que la qualitat de l'aire a Barcelona s'ha de millorar i, per a això, ofereixen la seva ajuda, així com la col.laboració de "la càtedra Seat i la càtedra Motor Ibérica" de l'escola superior d'enginyeria. Així mateix, afirmen, en lí- nia amb la tesi que defensa el Govern, que la velocitat no és l'únic factor que "incideix en les emissions dels vehicles". Entre aquests, el col.legi destaca les congestions de trànsit, l'edat del parc mòbil, la tecnologia del vehicle, el disseny de les carreteres i la senyalització, que proposen que sigui variable, com el RACC i també l'Executiu.
L'enginyer de camins i expert en trànsit Ole Thorson qualifica de "positiva" la mesura. Segons la seva opinió, l'obligació de circular a un màxim de 80 quilòmetres per hora serà beneficiós per a la fluïdesa del trànsit. No resoldrà el problema de les congestions --grans emissores de gasos--, però sí que les alleujarà. També argumenta que, a més velocitat, els vehicles necessiten més espai, per exemple, per frenar, cosa que allarga la filera de cotxes.

ARRIBA CINC ANYS TARD
El doctor en Ciències Químiques José María Baldasano apunta que el projecte no només és "molt necessari" sinó que és "insuficient". "El que s'ha de fer --afegeix-- és reduir el nombre de cotxes". Segons la seva opinió, aquestes mesures arriben amb cinc anys de retard i dubta que el 2010 es compleixin els mínims que exigeix la UE. La conseqüència serà que "augmentarà el deteriorament de la salut de les persones i la mortalitat".
Per la seva part, Anna Maria Solanes, professora de Microbiologia a la UB i experta en contaminació, alaba el conjunt de 73 mesures arbitrades pel Govern per millorar la qualitat de l'aire a Barcelona. I llança una advertència: "les partícules en suspensió són mutagèniques", és a dir, causen mutacions en les cèl.lules humanes. I el càncer comença per una mutació cel.lular.

1 comentari:

esparver ha dit...

Gràcies per llegir-me.

Dieu que aquí puc trobar l'informe dels enginyers. On?