Resurrecció

En l'últim post del nostre vell amic Marçal es llegia:
Alguns tenim un final, i, per molt que intentem oposar-nos-hi, acabem desapareixent. Això és el que li ha succeït al Pinyol. Internautes, el Pinyol ha mort.
Les causes de la mort es poden trobar en un aïllament social que l'ha dut a una situació similar a Baudelaire, i tots els poetes maleïts. Les drogues, l'alcohol -sempre he trobat curiós que aquests dos elements es separin-, la mala vida, l'han orientat, inequívocament, a la mort. Em sap greu que no li podreu dur flors, ja que l'hem incinerat. Si algú disposa d'una platja privada, podem negociar tirar-hi les cendres a bon preu. Moltes gràcies a tots!!! Funerària Oliveres i altres productes de la terra.
Nosaltres, molt de temps després de la seva mort, pretenem recuperar l'essència dels Pinyols, amb aquesta humilitat que tant caracteritzava l'autor de l'estimat espai mort.

diumenge, 29 d’abril del 2007

El poema perdut

Incipit: “LA TERRA DELS NENS/LA TERRA DELS MORTS/LA DELS FORMIGUERS...” [?]

Entrant al bosc (immens) d’Escandinàvia
vora el riu sant d’Escània, cap a Nyura
en un mas solitari un vell conjura
per mi el seu món obert com una gàbia...

Oh maig i juny, oh terra i vida sàvia,
jo us vaig salvar fent prosa clarobscura
en un quadern que guardo amb santa cura
i al mateix temps i en fulls a part, oh ràbia

vaig escriure un romanço d’unes trenta
planes sobre els dos aires del morir-se
dit Univers endins (cosmoendoscòpia)

l’atac de cor senzill que et clava empenta
o el càncer i el seu llarg reproduir-se...
mon cant de mort... perdut...! i no en tinc còpia...


Enric Casassas

N.B. Boníssim, oi?

1 comentari:

Marçal Girbau ha dit...

Jajajaja! Molt bona, nois!

Ja sabeu que a mi sempre m'encantava ridiculitzar el romanticisme, i en aquest poema Casassas ho fa de putíssima mare. Boníssims aquells versos que diuen: "vaig escriure un romanço d’unes trenta / planes sobre els dos aires del morir-se", juas juas, més o menys en tenia 30!! xDDD

I l'última estrofa és brutal. Ai, mon cant de mort... ai... ai...